Első lépés a Vitara projektben az emelés. Hátul 50 mm, elöl 35 mm pogácsa kerül beépítésre. Nem variáltam az esztergálással, mert romániából 25 ezer forintért bejött a komplett szett. Köszönöm Péter a segítséget!
A komplett emelő szett
A beépítés legnehezebb része a régi csavarok eltávolítása. Minden össze van rohadva, semmi sem adja magát egyszerűen. A hátsó gátlók siralmas állapotban, nyilván cserések. Egyelőre a Petitől kapott - szintén használtas - gátlók kerülnek vissza, majd cserélem őket ha lesz kredit.
Ez volt benne, no comment.
Megette az idő vas foga
A képeken látszik, hogy az előző tulaj milyen szépen kilakatolta az autót. Hogy' rohadjon le a keze annak, aki csinálta! -> Tavasszal szopás lakatolás elé nézünk.
Belülről fajin, kívülről a takaró lemez eltávolítása után ilyen a kaszni. Valaki elfelejtette kivágni a rohadt részt. Egyelőre kap kasznitömítő pasztát, aztán tavasszal ki lesz lakatolva normálisan.
Szóval hátulra bekerült az 50 mm pogácsa, meg a gumibaba alá is a menetes szárral ellátott közbetét. A gátló pedig megkapta a toldót. A toldót menetrögzítővel fogom rögzíteni, egyelőre csak összetekertem, amíg az ideiglenes gátlók vannak bent. A rugó kiszedéséhez és nyilván a visszarakásához rugóösszehúzó kell, nélküle le kellene bontani a fékcsövet is, meg lehet mást is, hogy bemenjen a helyére. A hátulja egyébként nem akkora meló, egy ember simán el tudja végezni.
Helyén a pogácsa, a gumitányér és a rugó is. A gátlót még le kell húzni.
Az eleje picit nehezebb dió, de ez sem vészes.
Az autó felbakolása, a kerék leszedése után a féknyerget kell leszedni és feldrótozni, hogy ne legyen útban. Utána ki lehet szedni a gólyalábat, amit alul 2 db csavar fog, felül pedig a toronycsapágyba (ami igazából egy gumi ágy) van rögzítve egy önzárós anyával. Ahhoz, hogy kijöjjön a rugó, nekem le kellett kötni a stabilizátort is, mert nem tudtam eléggé lenyomni a lengőkart.
Fent apogácsa, a gumitányér, jöhet a legnehezebb lépés, azaz mehet vissza a rugó. :)
Az összerakáshoz itt is használtam a rugóösszehúzót, de nem tudtam (nem mertem) eléggé összenyomni a rugót (ugye fel lett rakva a 35 mm pogácsa + a gumi alátét), ezért ki kellett húzni a féltengelyt a difiből és csak így tudtam kellően lenyomni a lengőkart. Ehhez kellett segítséget kérnem, nem volt elég a két kéz. Lehet egy ügyesebb szakember egyedül is megoldja a rugó visszarakását.
Az olcsó rugóösszehűzó is használható, de egy profi szerszámmal gyorsabban ment volna.
Utána a lengőkar alá került az emelő és aláemeltem, visszatoltam a féltengelyt, majd visszaépítettem mindent fordított sorrendben.
A sofőr oldalon ugyanez a helyzet, csak ott a félntengelyt 3 db csavar is rögzíti, amelyeket oldani kell kihúzás előtt.
Röviden ennyi.
Ami még vissza van:
Az emelés miatt a hátsó kardán kicsit szétcsúszott, így oda be kell raknom egy kb. 10 mm-es alátétet, tehermentesítő vállal. Ez gyártás alatt van, majd rakok fel róla képet, meg műszaki rajzot is, hátha segít valakinek.
A difit tartó/megtámasztó villa nekem jól áll, ide nem tervezek berakni semmit, igaz ha a bódét is megemelem tavasszal, akkor már kelleni fog valami ide is.
Az első próbák utáni tapasztalatok:
Futóművet kell állítani, mert elöl a kerékösszetartás elment... nem kicsit.
Az autó picit "nyúlósabb" lett, nem mondanám instabilnak, de érzésre picit más, többet hezitál hirtelen irányváltásokra. De ez lehet, hogy változni fog a futómű beállítása után, illetve a talpasok cserések, lehet utána megszűnik a "nyúlósság".
Update: A talpasok full kukák voltak. A cseréjük után megszűnt a "nyúlósság". Jól viselkedik az autó emelés után is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
soma19850816 2018.04.06. 10:38:33
pecazz 2018.04.06. 12:22:33
Itt tudod megrendelni:
www.olx.ro/oferta/inaltare-suspensie-suzuki-vitara-grand-vitara-kit-inaltare-suspensie-IDa8JSD.html#e04e7b7c67;promoted
Minden van hozzá, csak a hátsó kardánba kell csinálni egy toldást. De külön azt is meg tudod venni romániából.
üdv
vértes 2018.05.02. 18:44:43
Hogy sikerült megrendelni a dolgokat, ? Nem tudom felvenni velük a kapcsolatot. Nem veszik fel a telefont,
pecazz 2018.05.03. 13:09:10
Én írtam nekik angolul, arra válaszoltak.
Egyébként a rendelést egy román kollégám intézte.
Ő megvette, aztán elküldte nekem.
Lehet, hogy keresned kellene valakit romániában, aki tud segíteni.
üdv
vértes 2018.05.08. 17:55:30
pecazz 2018.05.30. 15:10:37
Sebők Tibor 2018.10.09. 13:52:08
pecazz 2018.10.10. 12:12:00
még nem láttam ezt a típust, nem tudom miben más, mint a benzines.
De próbálkozz ebben a Facebook csoportban. Vannak Magyarországon néhányan, akiknél van eladó emelő szett Vitarára. Biztosan segítenek, hogy mi kell a 2,0 TD-be.
www.facebook.com/groups/OffRoadHungary/
üdv
Pecas95 2021.02.28. 17:25:47
Nem tudnál esetleg műszaki rajzot adni vagy raktál fel csak én nem találom?!
Üdv