Sokat szívtam emiatt az alkatrész miatt, de csak a generál után derült ki, hogy ez okozza a hibát. A hengerfej felújítás és gyűrűzés után szépen járt az autó, de melegen nem indult az önindító első forgatására, hanem egy nagyon picit köszörülni kellett. Illetve volt egy torpanás is, ami nagyobb gáz adásánál egy pillanatra érezhető volt.
Eléggé idegesített mindkét tünet, de nem tudtam mit kellene még kicserélnem, vagy beállítanom, hogy leszámoljak ezekkel a hibákkal is.
Mielőtt nekiálltam a nagyszerviznek, az autó nagyon sokat evett (20 liter). Valamelyik fórumban kértem tanácsot, ahol valaki a benzinnyomás szabályozó cseréjét javasolta. Így már korábban elhatároztam, hogy ki fogom cserélni, ha végzek a nagy munkával.
Találtam is a FB-on használt alkatrészt. Nem volt drága, 5000 Ft volt postával.
3 nap múlva megjött a várva várt alkatrész. Kibontás után ki is cseréltem, de szomorúan tapasztaltam, hogy az autó nagyon nehezen indul, nincs alapjárat, csak gázadásra jár a motor, de így sincs kellő fordulat. Kiszedtem a kapott alkatrészt és belefújtam. Semmi ellenállást nem éreztem, full kuka az egész. Ezúton üznem az eladónak, ha magára ismert, hogy költse gyógyszerre az 5000 Ft-ot!
Zsolti barátomtól kaptam egy másik nyomásszabályozót kölcsönbe, hogy kipróbáljam tényleg javul-e a fogyasztás. Közben pedig elkezdtem keresgélni használt, vagy új alkatrész után. Szerencsére találtam új FPR-t az aliexpresszen. Szállítással 6000 Ft-ért. 1,5 hét alatt meg is jött. Nem volt időm egy hosszabbat menni a Zsoltitól kapott cuccal, mert ilyen szállítási határidőre nem számítottam.
Felraktam és tökéletesen működik. A fogyasztásom normalizálódott ~11-13 liter környékén, ami figyelembe véve, hogy Simexek vannak rajta és nagyrészt terepen használom, nem rossz. Ja és a lényeg! Megszűnt a torpanás és melegen is tökéletesen indul.
písz
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.