Lemez van, megoldjuk gyorstémába…

2018. augusztus 24. 09:31 - pecazz

Vitara szervós kormánymű olajfolyás

Az autót úgy vettem, hogy le volt szedve a szervóról az ékszíj. Minden tiszta olaj volt a szervószivattyú körül, nyilvánvaló volt, hogy gond lesz vele. Rögtön bele is szaladtam egy szervószivattyú cserébe. Szerencsére találtam jó állapotú bontottat, ami jól működik azóta is. Le is kopogom, kopp, kopp, kopp.

vitara_kormanymu.jpg

Viszont arra nem számítottam, hogy a kormányműből is folyni fog az olaj. Elég szopó, mert az egész alját összekeni, a viakolor is olajos lesz, meg szopás állandóan utántöltögetni. Mivel nincs az autónak eleje és a hengerfej gépműhelyben van, kapva kaptam az alkalmon és kicseréltem a hibás szimeringet.

A kormányművet lebontani nem nagy szám. Az olajcsövek leszerelése után 3 csavar és a kormányoszlopról való lekötés. Ja és a Pitman karról le kell ütni a gömbfejet, ami nekem gömbfejkinyomó híján elég nehezen ment.

A pitmankar leszedése a kormányműről megint csak nehéz mutatvány, mert a 25 éve összerohadt ricnis rész nehezen enged. De a melegítés + kalapács + üllő kombója segít. :) Ezután a szimeringet ki lehet piszkálni, majd a tengely tisztítása után mehet a helyére az új szimering. A mérete 42 / 30.1 / 6 mm, nekem ilyen volt benne. Ilyet nem találtam a helyi csapágyboltban, ezért 42 / 30 / 6 mm ment a helyére. De elmegy a 7 mm vastag szimering is.

A visszaépítés már gyorsabban megy, hiszen nem kell bajlódani a berohadt dolgokkal.

Update: 1 hét használat után ismét folyik az olaj. Sajnos az "O" gyűrű adta meg magát. Vettem másik, használt kormányművet, ezt raktam fel. Majd valamikor rendelek javítókészletet a Lowrange-től és megpróbálom felújítani a rossz kormányművet és megmarad tarcsiba. Vagy kuka.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorstema.blog.hu/api/trackback/id/tr9014077469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Lemez van, megoldjuk gyorstémába…
süti beállítások módosítása