Lemez van, megoldjuk gyorstémába…

2017. október 17. 11:40 - pecazz

Vitara emelés

Első lépés a Vitara projektben az emelés. Hátul 50 mm, elöl 35 mm pogácsa kerül beépítésre. Nem variáltam az esztergálással, mert romániából 25 ezer forintért bejött a komplett szett. Köszönöm Péter a segítséget!

vitara_emeles_1.jpgA komplett emelő szett

A beépítés legnehezebb része a régi csavarok eltávolítása. Minden össze van rohadva, semmi sem adja magát egyszerűen. A hátsó gátlók siralmas állapotban, nyilván cserések. Egyelőre a Petitől kapott - szintén használtas - gátlók kerülnek vissza, majd cserélem őket ha lesz kredit.

vitara_emeles_2.jpgEz volt benne, no comment.
vitara_emeles_4.jpgMegette az idő vas foga

A képeken látszik, hogy az előző tulaj milyen szépen kilakatolta az autót. Hogy' rohadjon le a keze annak, aki csinálta! -> Tavasszal szopás lakatolás elé nézünk.

vitara_emeles_3.jpgBelülről fajin, kívülről a takaró lemez eltávolítása után ilyen a kaszni. Valaki elfelejtette kivágni a rohadt részt. Egyelőre kap kasznitömítő pasztát, aztán tavasszal ki lesz lakatolva normálisan.

Szóval hátulra bekerült az 50 mm pogácsa, meg a gumibaba alá is a menetes szárral ellátott közbetét. A gátló pedig megkapta a toldót. A toldót menetrögzítővel fogom rögzíteni, egyelőre csak összetekertem, amíg az ideiglenes gátlók vannak bent. A rugó kiszedéséhez és nyilván a visszarakásához rugóösszehúzó kell, nélküle le kellene bontani a fékcsövet is, meg lehet mást is, hogy bemenjen a helyére. A hátulja egyébként nem akkora meló, egy ember simán el tudja végezni.
vitara_emeles_5.jpgHelyén a pogácsa, a gumitányér és a rugó is. A gátlót még le kell húzni.

Az eleje picit nehezebb dió, de ez sem vészes.
Az autó felbakolása, a kerék leszedése után a féknyerget kell leszedni és feldrótozni, hogy ne legyen útban. Utána ki lehet szedni a gólyalábat, amit alul 2 db csavar fog, felül pedig a toronycsapágyba (ami igazából egy gumi ágy) van rögzítve egy önzárós anyával. Ahhoz, hogy kijöjjön a rugó, nekem le kellett kötni a stabilizátort is, mert nem tudtam eléggé lenyomni a lengőkart.

vitara_emeles_10.jpgFent apogácsa, a gumitányér, jöhet a legnehezebb lépés, azaz mehet vissza a rugó. :)

Az összerakáshoz itt is használtam a rugóösszehúzót, de nem tudtam (nem mertem) eléggé összenyomni a rugót (ugye fel lett rakva a 35 mm pogácsa + a gumi alátét), ezért ki kellett húzni a féltengelyt a difiből és csak így tudtam kellően lenyomni a lengőkart. Ehhez kellett segítséget kérnem, nem volt elég a két kéz. Lehet egy ügyesebb szakember egyedül is megoldja a rugó visszarakását.

vitara_emeles_7.jpgAz olcsó rugóösszehűzó is használható, de egy profi szerszámmal gyorsabban ment volna.

Utána a lengőkar alá került az emelő és aláemeltem, visszatoltam a féltengelyt, majd visszaépítettem mindent fordított sorrendben.

A sofőr oldalon ugyanez a helyzet, csak ott a félntengelyt 3 db csavar is rögzíti, amelyeket oldani kell kihúzás előtt.

Röviden ennyi.

Ami még vissza van:
Az emelés miatt a hátsó kardán kicsit szétcsúszott, így oda be kell raknom egy kb. 10 mm-es alátétet, tehermentesítő vállal. Ez gyártás alatt van, majd rakok fel róla képet, meg műszaki rajzot is, hátha segít valakinek.
A difit tartó/megtámasztó villa nekem jól áll, ide nem tervezek berakni semmit, igaz ha a bódét is megemelem tavasszal, akkor már kelleni fog valami ide is.

Az első próbák utáni tapasztalatok:
Futóművet kell állítani, mert elöl a kerékösszetartás elment... nem kicsit.
Az autó picit "nyúlósabb" lett, nem mondanám instabilnak, de érzésre picit más, többet hezitál hirtelen irányváltásokra. De ez lehet, hogy változni fog a futómű beállítása után, illetve a talpasok cserések, lehet utána megszűnik a "nyúlósság".

Update: A talpasok full kukák voltak. A cseréjük után megszűnt a "nyúlósság". Jól viselkedik az autó emelés után is.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorstema.blog.hu/api/trackback/id/tr3713001110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soma19850816 2018.04.06. 10:38:33

Hello pecazz! Érdeklődnék honnan tudtad megrendelni a komplett emelőszettet? Mert meg szeretném én is csinálni:)

pecazz 2018.04.06. 12:22:33

Hali!

Itt tudod megrendelni:
www.olx.ro/oferta/inaltare-suspensie-suzuki-vitara-grand-vitara-kit-inaltare-suspensie-IDa8JSD.html#e04e7b7c67;promoted

Minden van hozzá, csak a hátsó kardánba kell csinálni egy toldást. De külön azt is meg tudod venni romániából.

üdv

vértes 2018.05.02. 18:44:43

Szia..

Hogy sikerült megrendelni a dolgokat, ? Nem tudom felvenni velük a kapcsolatot. Nem veszik fel a telefont,

pecazz 2018.05.03. 13:09:10

Hali!
Én írtam nekik angolul, arra válaszoltak.
Egyébként a rendelést egy román kollégám intézte.
Ő megvette, aztán elküldte nekem.

Lehet, hogy keresned kellene valakit romániában, aki tud segíteni.

üdv

pecazz 2018.05.30. 15:10:37

Rendelek pár emelő szettet. Ha megjön kirakom őket eladásra.

Sebők Tibor 2018.10.09. 13:52:08

1996 Vitara 2.0 TD emelésben tudsz segíteni?

pecazz 2018.10.10. 12:12:00

Szia Tibor,

még nem láttam ezt a típust, nem tudom miben más, mint a benzines.
De próbálkozz ebben a Facebook csoportban. Vannak Magyarországon néhányan, akiknél van eladó emelő szett Vitarára. Biztosan segítenek, hogy mi kell a 2,0 TD-be.
www.facebook.com/groups/OffRoadHungary/

üdv

Pecas95 2021.02.28. 17:25:47

Szia Pecazz!
Nem tudnál esetleg műszaki rajzot adni vagy raktál fel csak én nem találom?!
Üdv
Lemez van, megoldjuk gyorstémába…
süti beállítások módosítása