Elég rég jelentkeztem, de ennek oka volt. Az autó műszakira ment és "picit" foglalkozni kellett a kasznival. :) Idő hiányában eredetileg az volt a terv, hogy Misi barátommal "gyorstémába" kicseréljük a jobbos küszöböt és áttoljuk műszakin, aztán tavasszal neki állok a komolyabb lakatolásnak. Tervünk a küszöb megvágása után pillanatok alatt megdőlni látszott és hirtelen körvonalazódott a sógorom által gyakran hangoztatott mondat, miszerint itt bizony kis munkából lesz a nagy!
A küszöböt nem lehetett mihez hegeszteni, mert a belső küszöb megsemmisült. Emellett nem volt taposó, gondok voltak a hátsó doblemezzel stb. Gyors újratervezés után úgy döntöttem, hogy minden más teendőmet hátrébb sorolom és nekilátok a lakatolásnak. És kezdetét vette a ~2 hónapos munka...
Röviden amit javítani kell:
- Jobbos belső küszöb kuka (bal oldali javítva lett korábban)
- Jobbos külső küszöb kuka (bal oldali cserélve lett korábban)
- Jobbos taposó javítás
- Jobb első és jobb hátsó bódé tartó bakok javítása, erősítése
- Jobb hátsó doblemez javítás
- Bal oldali taposó javítás
- Bal első bódé tartó bak javítása, erősítése
- Bal és jobb oldali torony javítása
- Kardánalagúton lévő kisebb lyukak foltozása
- Platón lévő néhány lyuk javítása
- Hátsóülés rögzítő elem helyének javítása
- Alváz hátsó részének javítása
Emellett ha már csináltam, akkor megemeltem a kasznit 30 mm-el. Ehhez danamid rúdból esztergáltunk pogácsákat. Az összes kasznitartó bakot úgy csináltam meg, hogy bele hegesztettem egy M12 anyát, ehhez lehetett rögzíteni az alvázat. Természetesen közé ment a 30 mm danamid pogácsa és az eredeti gumibak is. Szerencsére az első nyúlványnál nem voltak kirohadva a kasznitartó bakok, így oda csak hosszabb sűrű menetes csavarokat kellett venni. Hátul pedig tudtam használni az eredeti csavarokat, de ott kicseréltem az alsó gumi alátéteteket 5 mm vastag gumi alátétekre.
30 mm bódé emelésnél még nem kell meghosszabbítani a fékcsöveket és a terepváltó karja is módosítás nélkül használható. A váltókar gumiharangja egy picit feszül, de használható a váltó is. Szerintem ez az emelés bőven elegendő ahhoz, hogy ne álljon meg a sár az alváz és a bódé között. Illetve a tank fölött is van annyi hely, hogy befér a magasnyomású ha mosom a kocsit.
Apropó tank. A tankbeöntő csövön is igazítani kellett, mert lejjebb került a tank. De nem kellett beletoldani. A tankról a sallangokat levágtam, sok rajta a felesleges fém cső, ahol megáll a sár. Itt amit lehetett kiváltottam/lerövidítettem. Pl. a kaniszterre menő kisze-kusza csövet. A tank levétele miatt minden bilincs le lett cserélve, meg kicseréltem az üzemanyag szűrőt is. Még a gyári volt rajta... :)
Pár kép a lakatolásról. Nem profi munka, de lelkiismeretesen meg lett csinálva és erős lett az tuti. :)
Következő posztban rakok pár képet és írok pár sort a fényezésről.
pisz
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.