Lemez van, megoldjuk gyorstémába…

2018. november 21. 12:33 - pecazz

Vitara lakatolás

Elég rég jelentkeztem, de ennek oka volt. Az autó műszakira ment és "picit" foglalkozni kellett a kasznival. :) Idő hiányában eredetileg az volt a terv, hogy Misi barátommal "gyorstémába" kicseréljük a jobbos küszöböt és áttoljuk műszakin, aztán tavasszal neki állok a komolyabb lakatolásnak. Tervünk a küszöb megvágása után pillanatok alatt megdőlni látszott és hirtelen körvonalazódott a sógorom által gyakran hangoztatott mondat, miszerint itt bizony kis munkából lesz a nagy!
vitara_lakatolas_1.jpg

A küszöböt nem lehetett mihez hegeszteni, mert a belső küszöb megsemmisült. Emellett nem volt taposó, gondok voltak a hátsó doblemezzel stb. Gyors újratervezés után úgy döntöttem, hogy minden más teendőmet hátrébb sorolom és nekilátok a lakatolásnak. És kezdetét vette a ~2 hónapos munka...

Röviden amit javítani kell:

  • Jobbos belső küszöb kuka (bal oldali javítva lett korábban)
  • Jobbos külső küszöb kuka (bal oldali cserélve lett korábban)
  • Jobbos taposó javítás
  • Jobb első és jobb hátsó bódé tartó bakok javítása, erősítése
  • Jobb hátsó doblemez javítás
  • Bal oldali taposó javítás
  • Bal első bódé tartó bak javítása, erősítése
  • Bal és jobb oldali torony javítása
  • Kardánalagúton lévő kisebb lyukak foltozása
  • Platón lévő néhány lyuk javítása
  • Hátsóülés rögzítő elem helyének javítása
  • Alváz hátsó részének javítása

Emellett ha már csináltam, akkor megemeltem a kasznit 30 mm-el. Ehhez danamid rúdból esztergáltunk pogácsákat. Az összes kasznitartó bakot úgy csináltam meg, hogy bele hegesztettem egy M12 anyát, ehhez lehetett rögzíteni az alvázat. Természetesen közé ment a 30 mm danamid pogácsa és az eredeti gumibak is. Szerencsére az első nyúlványnál nem voltak kirohadva a kasznitartó bakok, így oda csak hosszabb sűrű menetes csavarokat kellett venni. Hátul pedig tudtam használni az eredeti csavarokat, de ott kicseréltem az alsó gumi alátéteteket 5 mm vastag gumi alátétekre.

30 mm bódé emelésnél még nem kell meghosszabbítani a fékcsöveket és a terepváltó karja is módosítás nélkül használható. A váltókar gumiharangja egy picit feszül, de használható a váltó is. Szerintem ez az emelés bőven elegendő ahhoz, hogy ne álljon meg a sár az alváz és a bódé között. Illetve a tank fölött is van annyi hely, hogy befér a magasnyomású ha mosom a kocsit.

Apropó tank. A tankbeöntő csövön is igazítani kellett, mert lejjebb került a tank. De nem kellett beletoldani. A tankról a sallangokat levágtam, sok rajta a felesleges fém cső, ahol megáll a sár. Itt amit lehetett kiváltottam/lerövidítettem. Pl. a kaniszterre menő kisze-kusza csövet. A tank levétele miatt minden bilincs le lett cserélve, meg kicseréltem az üzemanyag szűrőt is. Még a gyári volt rajta... :)

Pár kép a lakatolásról. Nem profi munka, de lelkiismeretesen meg lett csinálva és erős lett az tuti. :)

Következő posztban rakok pár képet és írok pár sort a fényezésről.

pisz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorstema.blog.hu/api/trackback/id/tr1914384952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Lemez van, megoldjuk gyorstémába…
süti beállítások módosítása