Sajnos picit eresztett a hűtőradiátorom, így rászántam magam a cserére. Igazából nem meglepő egy 26 éves autón, hogy hűtőt kell cserélni, de jöhetett volna jobbkor is. A Bárdiban találtam utángyártott hűtőt, a képeken a cikkszám, ha valakit érdekel. Méretileg teljesen ugyanaz.
Maga a csere nem nagy téma, ami kell hozzá:
- fagyálló
- desztillált víz
- kombinált fogó
- 10-es kulcs
- kereszthornyú csavarhúzó
És a művelet:
Először a fagyállót kell leengedni, ehhez nem árt leszedni a hűtőről a kupakot. :) Közben pedig el lehet kezdeni a bontást. Jöhet le a ventilátor burkolata, ezt 4 csavar fogja, 2 fent és 2 lent. Aztán le lehet szedni a felső vízcsövet, a kiegyenlítő tartály csövét, majd az alsó vízcsövet is. A hűtőt 2 csavar fogja fent, ezek eltávolítása után ki lehet emelni. Ha kivettük, mehet be az új. A régi hűtőre rá szokott tapadni a két ültető bakocska, ezeket először a helyükre kell rakni, majd mehet be az új hűtő és a fenti lépéseket fordított sorrendben végrehajtva visszaépítjük a rendszert. A végén mehet bele a fagyálló-desztillált víz keverék. Én -36 fokosra kevertem, azaz 1-1 arányban ment a fagyálló és a desztillált víz.
Ha tele a hűtő, akkor indítsuk be a kocsit és járassuk amíg a termosztát kinyit. Ne felejtsük el a fűtést feltekerni, hogy a fűtőradiátorban se maradjon levegő. A levegő távozik a rendszerből, a szükséges vizet pedig folyamatos utántöltéssel pótoljuk. Ha már átfordult a víz (kinyitott a termosztát) és nem jön több levegő, akkor még töltsük fel a kiegyenlítő tartályt a kívánt szintre és készen vagyunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.