Lemez van, megoldjuk gyorstémába…

2017. november 14. 13:30 - pecazz

Olajcsere a hajtásban

Ha terepjárót veszek az első teendők közt szerepel az olajcsere a hajtásban. Nem nagy vasziszdasz, de a berohadt leeresztő és feltöltő csavarok leszedésével lehet cumizni.

A difi leeresztő csavarokba (Samurai és Vitara) pont belepasszol a 3/4 krova feje, ami nagy segítség. Én készítettem célszerszámot is a nagyon berohadt csavarokhoz, ami egy 20 x 20 x 2 mm zártszelvényből és egy 10 x 10 mm acélrúdból áll.

De ha nagyon be van rohadva a csavar és rászánsz 1000 Ft-ot, akkor érdemes venni egy 10 x 10-es négyszög dugókulcsot, amit nagykrovával lehet használni. Van belőle 10,5 x 10,5-ös kivitel is, ami akkor jó, ha már annyira el van nyalva a csavar, hogy a 10 x 10-es nem segít.
celszerszam_differencialmu_olajcserehez.jpg

Sajnos van az a szituáció (például amikor az előző tulaj elnyalta a csavarokat), amikor csak a hidegvágó + melegítés és hasonló okosságok segítenek. Vagy a négyszög dugókulcs. :)

negyszog_dugokulcs.jpg

gazego.jpg

olajcsere_hajtasban_1.jpg

A feltöltéshez nagy segítség lehet egy kiszuperált zsírzó. Egy töltéssel 1,5-2 dl olajat lehet betölteni vele. Igazán "gyorstéma" a munka, ha ilyet használsz. :)

differencialmu_olaj_feltolto.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorstema.blog.hu/api/trackback/id/tr5313273693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Lemez van, megoldjuk gyorstémába…
süti beállítások módosítása