Tavaszra megadta magát a henferfej tömítés. Valamelyik henger bele dolgozik a hútővízbe, ahol túl nagy a nyomás ezért rendszeresen elfolyik a hűtővizem. Mindezek mellett melegen nehezen indul (először 3 hengerezik, utána indul a 4. henger) és ~20 litert eszik, amit nem tudok, nem akarok finanszírozni. :) Szóval a garázs felszabadulásával nekikezdtem a hengerfej leszedésének.
Ha már itt tartok, akkor felső és alsó tömítésszett csere is lesz, emellett a gyűrűket is cserélem, mert tartós lejtmenetben már füstöl az autó. Illetve felújítom a kormányművet, váltót, kardánokat és az első futóművet is rendbe rakom, amíg gépműhelyben lesz a hengerfej.
Utána már csak lakatolni kell, ami állítólag gyorstéma... :)
Ezt a bejegyzést folyamatosan fogom frissíteni, ha nem felejtem el és ha lesz időm, illetve nem utolsó sorban kedvem.
Kijött a víz, az olaj, a hűtő, az ékszíjtárcsa, a viszkó és a vezérlés burkolata. Meg még ami most nem jut eszembe.
Jelre került a vezérlés és lejött a szíj. Lejött a kipufogósor is, ez az egyszerűbb fele.
Széthúzgáltam a szívósor oldalt is. Ha nem vagy tisztában, hogy melyik vákuumcső hová megy, akkor nem árt jelölgetni...
Lejött a hengerfej. Ami meglepő volt, hogy a 10-ből 6 csavar nem volt lehúzva. Konkrétan nagy krovával egy kézzel meg lehetett indítani őket. Lehet ez volt a baj (reméljük). Minden bizonnyal az előző tulaj hengerfejezte és nem húzták le rendesen a csavarokat. Gondolom a gyárból nem így jött ki.
Ilyen közelről. Lehet a kép nem adja vissza, de a tűzfal melletti dugattyún erős kormolódás látható. Lehet, hogy ennél a hengernél volt a gond.
Ez pedig a hengerfej és a szelepek. Ma este leszedem róla a szívósort és a gyújtást, holnap pedig viszem műhelybe.
A felrakásról csinálok majd másik posztot, illetve megírom mennyibe fájt a gépműhelyes móka.
pisz
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.